Pagina's

oktober 12, 2014

slim zijn of je slim voelen?

hee allemaal,

omdat ik wat achterloop met wat artikeltjes,, woops.. dacht ik laat ik eens wat anders doen. misschien hoort dit artikel eerder onder let's talk. maar omdat ik nu oppeens wat inspiratie heb moet ik het gewoon nu schrijven. Is het zo dat je slim bent? of voel je je eerder gewoon slim? Want de een is misschien super goed in het maken van wiskunde sommen maar de ander heeft binnen no time een kartonnen huis gemaakt, iedereen is slim op zijn eigen manier vind ik. De 1 is niet perse slimmer in iets.
dus ben je nou gewoon echt slim? Of is het meer dat je je slim voelt wanneer je beter in iets bent dan je vrienden. ik weet het niet. Volgens mij is het anders voor iedereen. Ik moet zeggen dat ik het zie dat je slim bent wanneer je iets vrij snel snapt. Dat denk ik dan, maar ik probeer mezelf aan te leren dat iedereen wel ergens gewoon goed in is!

Je bent slim in het "vak" wat jij goed beoefend! het wil dus niet zeggen dat iedereen op vwo slimmer is dan op mavo. Want op vwo snappen ze eerder het theoretische gedeelte. Terwijl op mavo iedereen het praktiese deel snel onder de knie krijgt. Iedereen is anders, en dat wil dus niet zeggen dat de een slimmer is dan de ander. Of dat de een beter is dan de ander!

En een voorbeeldje bij mijn foto. want wie zegt eigenlijk dat mensen met een zo'n bril een nerd zijn? want je ziet er misschien zo uit. ik heb gekozen voor de bril omdat dat er slim uitzag. maar eigenlijk heeft het uiterlijk niks mee te maken hoe je iets beoefend!

eigenlijk dus geen goede foto meike!!

oke dit was het weer! vonden jullie het leuk? en zeg of jullie nog dingen willen lezen op mijn blog!

liefs, meike

8 opmerkingen:

  1. Zo heb ik het eigenlijk nooit bekeken, maar nu je het zegt! Heel leuk geschreven!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk artikel! Ik denk er precies zo over!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lek geschreven!
    Ik sluit me volledig bij je aan!

    Liefs,
    Eva

    BeantwoordenVerwijderen
  4. je hebt helemaal gelijk schattieeeee.
    hvj xx
    van eempje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel goed artikel. Ik vind het ook belachelijk dat mensen op VMBO als 'dommer' worden gezien. Zij zijn gewoon praktisch vaak wat beter, terwijl mensen die VWO hebben gedaan nog geen spijker in de muur kunnen slaan (hoi!). Je hebt dus helemaal gelijk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed artikel hoor, je hebt helemaal gelijk!

    BeantwoordenVerwijderen