Pagina's

oktober 17, 2014

Let's Talk #6 fotografie

hee allemaal,

vandaag weer een Let's Talk. en nu over fotografie, zelf vind ik het echt super leuk om foto's te maken. een mooi plaatje opzoeken en kijken wat niet of wel werkt. en omdat ik zelf dus heel veel foto's maak met de nikon van m'n ouders dacht ik: laat ik er een artikeltje over schrijven. met misschien wat tips etc. hoe ik het doe. dus veel lees plezier!

dus verschillende tips voor fotograferen, ten eerste wil ik zeggen dat niet de tips zijn die je perse moet volgen om geschikte foto's te kunnen maken. Ik pas dit toe omdat ik merk dat dan me foto's gewoon wat mooier worden. Ik ben zelf ook geen prof dus misschien is dit niet voor jou fijn. want ik maak hoogstwaarschijnlijk andere foto's dan jou.

1. goed licht
misschien wel de logistische tip. je krijgt veel mooier licht bij zonlicht dan nep gloeilampje, Door het daglicht krijg je ook een betere kwaliteit. Maakt niet uit of je nou een spiegelreflexcamera gebruikt of je telefoon. Daglicht is het mooiste en blijft het mooist!

2. voorwerp
Zorg dat er wat gebeurd op de foto. Als je alleen een foto van stenen maakt gebeurd er niet veel en zal er niet lang naar worden gekeken. Zorg dus dat er een voorwerp in het beeld staat. door deze bijvoorbeeld half af te snijden krijg je ook weer een leuker effect!
zonder bloem

met bloem

je ziet door de bloem onscherp op de achtergrond, maakt het de foto wat spannender. Niet dat je erdoor op het puntje van je stoel gaat zitten nee. Maar dat er wat gebeurd waar je over kan na denken zeg maar. 

3. onscherp/scherp
door iets scherp te laten stellen op de voor grond en daar achter weeg laten door het onscherp te maken (door te focussen op je camera,Ik denk dat mensen het wel snappen zo..) zo ben je benieuwd wat erachter zit en blijf je langer kijken! Hier kan je een beetje mee spelen hoe je het mooi en goed vind, hier een voorbeeld.
bloem op de voorgrond

wat blaadjes op de voorgrond en de achtergrond onsherp

ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoelde, want het is alweer zo ver dat ik ga zeggen tot de volgende keer!

tot de volgende keer! liefs, meikee

hoe vinden jullie m'n fotos?










3 opmerkingen: