Pagina's

september 29, 2014

huiswerk&leertips

hoii allemaal,

vaandaag een artikeltje over school. im sorry guys.. doordat ik aankomende week zo veel toetsen heb dacht ik hé laat ik een school artikeltje posten. ik wil jullie namelijk wat tips geven over het maken of leren van schoolwerk. benieuwd? lees dan gauw verder!

eigenlijk gelden voor huiswerk & leer tips veel dingen het zelfde.

blijf gefocust
de eerste tip al gelijk heel belangrijk. zorg dat je niet wordt afgeleid. dit kunnen verschillende oorzaken hebben, en daar geef ik tips voor.
1. telefoon. als je weet dat dit de reden is, leg 'm dan ver en ver weg. merk je dat je toch nog snel de neiging krijgt om je telefoon toch te pakken ook al ligt hij aan het eind van de kamer? zeg dat tegen je ouders en laat je telefoon gewoon tijden het huiswerk maken bij je ouders liggen.

2, prikkels. misschien heb je heel erg last van prikkels. dat houd in dat je er niet tegen kan (bijvoorbeeld) als iemand bij je zit. of als je muziek luistert. zelf vind ik het altijd fijn om muziek op te zetten zo blijf ik juist wel gefocust. maar dit is voor iedereen anders.

zet doelen op een rijtje
misschien is dit een tip die overal voor bij komt. maar het is echt fijn. maak een to do lijstje/boekje en zet daar een paar dingen op een rijtje die je af wil hebben voor een bepaalde tijd. ook kan je gewoon alles op schrijven wat je moet doen. de een vind het fijner om het in stappen te doen en de ander juist alles bij elkaar. zo geef ik voorkeur aan het laatste.
boekje: action& zelf versierd
kleuren zijn je beste vriend!
dit is ook een hele fijn. maar weer geldt dit niet voor iedereen. iedereen werkt anders. mij helpt het dus heel erg als ik met kleurtjes werk. jammer genoeg heb ik geen fotografisch geheugen en moet ik het dus anders aanpakken. door veel dingetjes te markeren geef ik aan de kleur geel dus een associatie bij iets anders. en zo onthoud ik het! niet dat ik het dan wel binnen de kortste keren binnen 1 2 3 het weet. maar het helpt me wel echt heel erg!

hou je agenda netjes.
please jongens,, ik weet dat het moeilijk is, ik wil het liefst mijn agenda onder kliederen met tekeningetjes, met tekstjes met plaatjes. ik deed het ook allemaal vorig jaar. maar het is niet handig. want was als je nou toevallig op die donderdag een toets hebt. en daar heb je nou net toevallig een plaatje van die lekkere boy op geplakt? denk je er echt aan om hem niet te vergeten en alvast te gaan leren op de dag dat je alles wil gaan leren? nee vast niet. ik heb zo een onveldoende gescoord doordat ik niet had geleerd puur omdat het niet in me agenda stond. 
 
aantekeningen
oke de laatste tip. dit is vooral voor het leren! maak aantekeningen bij de uitleg van je docent. bij toetsen zul je zien dat als je het in je eigen woorden op schrijft het altijd meer helpt! sommige leren leggen wat uit en zeggen dat je aantekeningen moet maken, dit zijn soort docenten die maar af en toe aantekeningen maken. maar blijkbaar op onze school zijn er bijna alleen maar docenten die het doen omdat het moet! zorg dus ook dat je een aantekeningen boekje hebt, zorg voor een schriftje met een harde kaft. deze valt op tussen de rest en dus minder snel te vergeten. ik neem het nu gewoon mee voor elke dag het zit al helemaal in me ritme. en met toetsen heb ik er al veel aan gehad.


ik schreef dit artikel omdat ik het handig vind voor me zelf, en dus hebben jullie er misschien ook wel wat aan! 

dit was het weer! vonden jullie het wat, moet ik meer tips voor andere dingen maken?? en wat zijn jullie tips voor het leren of maken van schoolwerk. wat jullie altijd helpen? 
liefs, meike



3 opmerkingen:

  1. Handige tips en erg leuke foto's! De hema heeft dit jaar echt hele leuke schoolspullen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk dat ik dit niet meer hoef hihi.
    Wel goeie tips!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuk artikel!
    Ik heb je genomineerd voor de 5 reasons why I smile tag!
    xx
    juliavanloo.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen