Pagina's

mei 04, 2014

4 mei dodenherdenking

hee allemaal,

vandaag is het 4 mei, ik denk dat grotendeels het wel weet maar op 4 mei om 20:00 willen ze dat iedereen 2 minuten stil is. nu is dat al geweest, en natuurlijk heb ik mee gedaan maar ik wil graag een artikel schrijven over wat ik er van vind van de oorlog en van de vele doden die er zijn gevallen.


ik kan bijna met 100% zekerheid zeggen dat de tweede wereld oorlog voor iedereen wel vervelend had moeten zijn, dat iedereen die nu nog leeft het verschrikkelijk vind. het erge vind ik nog de mensen die de verzetsstrijders verraadden. tegen de Duitsers zeggen dat ze daar en daar wonen, ik bedoel je wil toch dat de oorlog voorbij gaat en juist niet dat er meer doden vallen.

ik heb echt niks tegen Duitsers of tegen Duitsland. maar wat de mensen toen hebben gedaan kan je niet iemand vergeven.. als een verzetsstrijder iemand vermoord is het ook niet goed. ik wil alleen zeggen dat wat is gebeurd niet had moeten gebeuren.

heel droog gezegd is oorlog gewoon shit. het is gewoon zo vervelend wat mensen elkaar hebben aangedaan, dat ik me er niks bij kan voorstellen.

maar de oorlog is nu over. en 5 mei vieren we dat we vrij zijn. de Duitsers worden gevangen, jammer genoeg is er veel schade door de bombardementen.. de schade moet worden opgeruimd.
 
ik hoop dat jullie er bij na denken, hoe erg de oorlog wel niet is geweest. hebben jullie twee minuten stilte gedaan? 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten